Gemeente: Vervoerregio vergat Diemen te informeren over tram 19

De gemeente Diemen is naar eigen zeggen veel te laat op de hoogte gebracht van de tijdelijke wijzigingen rond tramlijn 19. Volgens het gemeentebestuur is het vervangende vervoerplan “per abuis” niet aan Diemen voorgelegd, terwijl dat bij langdurige aanpassingen van de dienstregeling wel had moeten gebeuren.
Dat schrijft het gemeentebestuur aan de raad. ‘Naar aanleiding hiervan zijn gesprekken gevoerd met de Vervoerregio Amsterdam, zodat in het vervolg de gemeente tijdig wordt geïnformeerd,’ staat in de brief. Daarnaast lopen er volgens de gemeente nog gesprekken met de Vervoerregio Amsterdam die moeten leiden tot verbeteringen van de huidige dienstverlening. De Vervoerregio heeft echter een andere lezing.
